25 Temmuz 2018 Çarşamba

ÖZGEÇMİŞİM




                                                            

Dr. Süleyman Ruhi AYDEMİR

Ticaret Bakanlığı Başmüfettişi/Bağımsız Denetçi

sraydemir@yahoo.com

 

 

İŞ DENEYİMİ

Araştırma Görevlisi

:

Gazi Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi (1995-1998)

Kontrolör-Başkontrolör Başmüfettiş

:

:

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı (1998-2011)

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı (2011-2018)

Ticaret Bakanlığı (2018- Halen)

EĞİTİM DURUMU

Doktora

:

Süleyman Demirel Üniversitesi SBE Kamu Yönetimi (2018)

Doktora Tez Konusu

:

Türk Kamu Yönetiminde Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları Personeli Sorunu

Yüksek Lisans

:

Hacettepe Üniversitesi SBE Kamu Yönetimi (2001)

Yüksek Lisans Tez Konusu

:

Hizmette Yerellik (Subsidiarity) İlkesi ve Türkiyede Merkezi Yönetim İle Yerel Yönetimler Arası yetki ve Görev Bölüşümü

Lisans

:

Gazi Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi (1995)

Lise

:

Isparta Anadolu Lisesi (1991)

YABANCI DİLLER VE DÜZEYİ

İngilizce

:

Çok İyi

Almanca

:

Temel

ALINAN LİSANSLAR VE YETKİLER

KGK

:

1.  Bağımsız Denetçilik Belgesi

TÜRMOB

:

2.  Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) Ruhsatı

Adalet Bakanlığı

:

3.  Adli Bilirkişilik

4.  Konkordato Komiserliği

 

SERTİFİKALAR

:

1.   İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Sertifikası

2.    İş Yerinde Psikolojik Taciz Eğitim Sertifikası

3.    Bordro Uygulamaları Eğitimi Sertifikası

4.    Dış Ticaret Eğitim Sertifikası

5.    E-Ticaret Eğitim Sertifikası

6.    Eğiticinin Eğitimi Sertifikası

7.    Finansal Yönetim Eğitim Sertifikası

8.    Genel Muhasebe Eğitim Sertifikası

9.    Girişimcilik Eğitimi Sertifikası

10.  Hukuki Mevzuat Eğitim Sertifikası

11.  Kurumlarda Stres Yönetimi Eğitim Sertifikası

12.  Liderlik Eğitimi Sertifikası

13.  Performans Değerlendirme (360 Derece) Eğitim Sertifikası

14.  Risk Tabanlı Düşünme Tekniği Eğitimi Sertifikası

15.  Stres Yönetimi Sertifikası

16.  Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sertifikası

17.  Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri Sertifikası

18.  Zaman Yönetimi Eğitimi Sertifikası

19.  Zor İnsanlarla Baş Etme Eğitim Sertifikası

20.  Çatışma Yönetimi Eğitim Sertifikası

21.  İç Denetim Eğitimi Sertifikası

22.  İş Analizi ve Görev Tanımı Eğitim Sertifikası

23.  İş Hukuku Uygulamaları Eğitim Sertifikası

24.  İş Süreçleri Yönetimi Eğitimi Sertifikası

25.  İşe Alım Süreci Eğitimi Sertifikası

26.  Şikâyet Yönetimi Eğitim Sertifikası

BİLİMSEL YAYINLAR VE ÇALIŞMALAR

Kitaplar

 

:

1- Hizmette Yerellik İlkesi ve Türkiye’de Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetimler ile Yetki ve Görev Bölüşümü, Kayseri Ticaret Odası yayınları, Kayseri, 2003

2- Odalar ve Borsalar Yönetici El Kitabı, Gece Kitabevi, Ankara, Kasım, 2016

3- Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Yönetici ve Personel El Kitabı, MKB Yayınları, Ordu, Haziran, 2017

3- Odalar ve Borsalar Nasıl Yönetilir, MKB Yayınları, Ordu, Temmuz 2018 (4 baskı yaptı)

4- Odalar ve Borsalar Çalışanları (5590-5174), MKB Yayınları, Ordu, Ekim, 2019

5- İş Hukuku Çerçevesinde İşverenin El Kitabı, MKB yayınları, Ordu, Aralık, 2019

6-  Türk Kamu Yönetiminde Odalar ve Borsalar Personeli Sorunu, Cinius Yy, Mayıs, 2020

Makaleler

 

:

1.          Belediyeler Nasıl Toptancı Hal Kurabilir, Mahalli İdareler Dergisi, Cilt 22, Sayı 220, Aralık, 2016

2.          Belediye Toptancı Halleri Nasıl Yönetilir, Mahalli İdareler Dergisi, Mayıs 2017

3.          Belediyelerin Pazar Yerlerine Yönelik Yetki Ve Sorumlulukları, Mahalli İdareler Dergisi, Eylül,2017

4.          Toptancı Hallerinde Belediyelerin Denetim Yetkisi, Mahalli İdareler Dergisi, Ekim 2017

5.          Belediyeler Nasıl Toptancı Hal Kurabilir, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 21, sayı 10, Ekim,2016

6.          Perakende Ticarete Getirilen İlke ve Kurallar, Yaklaşım Dergisi, Cilt 22, Sayı 286, Ekim, 2016,

7.          Türk Ticaret Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı Taslağının Değerlendirilmesi (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Cilt 22, Sayı 285, Eylül, 2016,

8.          Belediye Kontrol ve Denetim Noktalarının Evrimi: Belediyelerin Güç Kazancı, Mahalli İdareler Dergisi, Cilt 22, Sayı 221, Eylül, 2016,

9.          Belediyelerce Kurulacak Kontrol Ve Denetim Noktaları, Mahalli İdareler Dergisi, Cilt 22, Sayı 220, Ağustos, 2016,

10.        Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısının Şirketlere Getirdiği Kolaylıklar, Yaklaşım Dergisi, Cilt 22, Sayı 284, Ağustos, 2016,

11.        Sermaye Şirketlerinde Yönetim Yetkisinin Sınırlandırılması, Maliye Postası Dergisi, Haziran,2016,

12.        Toptancı Hallerinde Denetim, Türkiye Belediyeler Birliği Dergisi, Sayı 787-788, Kasım-Aralık, 2013,

13.        Ticaret Sicili Müdürlüğü Personeli, Maliye Postası Dergisi, Ocak, 2016,

14.        Belediye Toptancı Hallerindeki İşyerlerinin Satışı ve Kiralanması Sorunu, Yaklaşım Dergisi, Aralık, 2015

15.        Belediye Toptancı Hallerinin Özelleştirilmesi, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 17, Sayı, 12, Aralık,2012,

16.        Hal Kanunu ve Uygulama Yönetmelikleri Çerçevesinde Belediye Cezaları, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 17, Sayı, 9, Eylül,2012,

17.        Hal Kayıt Sistemi Tebliği Ve Belediyelere Yönelik Getirilen Yükümlülükler, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 16, Sayı 12, Aralık,2011,

18.        Yaş Meyve Ve Sebzenin Pazarlanmasında Belediye Toptancı Halleri,  Semt Pazarları  Ve Üretici Örgütleri, Mevzuat Dergisi, Cilt 9, Sayı 108, Aralık,2006,

19.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: Şiddet, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 91, Temmuz, 2005,

20.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: Olgunluk, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 90, Haziran, 2005,

21.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: İrtikâp, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 89, Mayıs, 2005,

22.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: Görevi İhmal, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 88, Nisan, 2005,

23.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: Görev Ve Yetkinin Kötüye Kullanılması, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 87, Mart, 2005,

24.        Deontolojik Ahlak Çalışmaları: Değer, Mevzuat Dergisi, Cilt 8, Sayı 86, Şubat, 2005,

25.        Norveç Yerel Yönetimleri, Mevzuat Dergisi, Cilt 7, Sayı 80, Ağustos, 2004,

26.        19 Şubat 2001-3 Kasım 2002 Dönemi Türk Siyasal Hayatına Yön Veren Aktörler: Devlet Bahçeli, Mevzuat Dergisi, Cilt 7, Sayı 77, Mayıs, 2004,

27.        Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı İncelemesi (2), Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 10, Sayı 4, Nisan,2004,

28.        Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı İncelemesi (1), Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 9, Sayı 3, Mart,2004,

29.        Yeni Tüketici Yasası: Uygulama Yönetmelikleri, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi Cilt 8, Sayı 9, Eylül,2003,

30.        Yeni Tüketici Yasası: Genel Hatlarıyla, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 8, Sayı 8, Ağustos,2003,

31.        Evrakta Sahtekârlık Suçları ( Yargıtay İçtihatları Doğrultusunda),Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 8, Sayı, 5, Mayıs,2003,

32.        Siyasi Partilerimizin Programlarında Yerel Yönetimler, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 7, Sayı 9, Eylül,2002,

33.        Belediyeler Nasıl Toptancı Hâl Kurabilir, Dergiden Dergisi, Sayı 33, Mayıs, 2002,

34.        Türk Ceza Kanununda Memur Suçları: Zimmet, İrtikâp Rüşvet, Dergiden Dergisi, Sayı 34, Haziran, 2002

35.        Türk Yerel Yönetimlerine Yeniden Bir Bakış, Mevzuat Dergisi, Cilt 5, sayı 50, Şubat,2002,

36.        552 Sayılı KHK ve Belediye Toptancı Halleri, İdari ve Mali Mevzuat Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, Şubat,2002,

37.        Yerel Yönetimlere Yeniden Bir Bakış, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, cilt 7, Sayı 1, Ocak, 2002,

38.        Siyasal Toplumsallaşma, Mevzuat Dergisi, Cilt 4, Sayı 65, Ekim,2001,

39.        Toplumsal Kültürün Oluşmasında Siyasal Toplumsallaşmanın Rolü ve Siyasal Katılma Kavramı, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, cilt 6, Sayı 5, Mayıs,2001,

40.        552 Sayılı KHK Ve Belediye Toptancı Halleri, Mevzuat Dergisi, Cilt 4, Sayı 45, Eylül,2001,

41.        Kurumsal Etkinlikte Anahtar Bir Kavram: Örgütsel Değişim, Sayıştay Dergisi, Sayı 40, Ocak-Mart,2001,

42.        Türk Kamu Yönetiminde Kamu Konutları (Lojman) ‘nın Satışı Sorununa İlişkin Bir Değerlendirme, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 6, Sayı 7, Temmuz,2001,

43.        Türk Kamu Yönetimindeki Kamu Konutlarının Satışı Problemi, Mevzuat Dergisi, Cilt 4, Sayı 38, Şubat,2001,

44.        Türkiye’de Yerel Yönetimler: Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı Açısından Bir Değerlendirme, Yerel Gündem Dergisi, Cilt 2, Sayı 8, Ağustos,2000,

45.        Belçika Ve Türk Yerel Yönetimleri, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Cilt 5, Sayı 11, Kasım,2000,

46.        Ticarete İlişkin Beyaz Kitap Ve Aksiyon Planı, Eskişehir Ticaret Odası Dergisi, Sayı 77, Nisan,2000,

47.        Ticarete İlişkin Beyaz Kitap: Komisyonun Yeni Stratejisi, İstanbul Sanayi Odası Dergisi, Temmuz,1999

48.        Çevre Hakkı Ve Çevre Korumacılığının Gelişimi, Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt 13, sayı 1-2, 1997,

49.        Hans Kelsen’in Saf Hukuk Teorisi ve Devlet Anlayışı, https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/113,

50.        Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları Üyelerine Disiplin ve Para Cezası Nasıl Verebilir?, Yaklaşım Dergisi, Nisan 2020

51.        5957 Sayılı Kanun Çerçevesinde 2019 Yılında Uygulanacak Belediye Cezaları (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Şubat 2019

52.        Fiyat Etiketi ve Yerli Üretim Logosunun Kullanımı, Yaklaşım Dergisi, Kasım,2018

53.        Yeni Düzenlemeye Göre Taşınmaz Ticareti Nasıl Yapılacak? (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Ekim 2018

54.        Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Uygulanan İdari Para Cezalarında Nasıl Uzlaşma Sağlanır?, Yaklaşım Dergisi, Eylül 2018

55.        AVM İçerisindeki Perakende İşletmelerinin Ortak Giderlere Katılımı (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Haziran 2018

56.        Şirket Kuruluşlarının Yeniden Düzenlenmesi, Yaklaşım Dergisi, Mayıs, 2018

57.        İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticaretinde Yeni Dönem, Yaklaşım Dergisi, Mart, 2018

58.        2018 Yılında 5957 Sayılı Kanun Çerçevesinde Uygulanacak Belediye Cezaları (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Şubat 2018

59.        Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Bildirim Yükümlülükleri (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Ocak,2018

60.        Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağının Değerlendirilmesi (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi,Aralık,2017

61.        Sebze ve Meyvelerin Toptan ve Perakende Ticaretinde Uyulması Gereken Standartlar Nelerdir? (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi,,Kasım 2017

62.        Gümrüksüz Satış Mağazaları Düzenlemesi (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Eylül,2017

63.        İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağının Değerlendirilmesi (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Temmuz,2017

64.        Belediye Toptancı Hallerinde Hal Kayıt Sistemi Uygulaması (E-Yaklaşım), Yaklaşım Dergisi, Mart,2017

65.        Şirket Kuruluşlarında Yeni Dönem, Yaklaşım Dergisi, Ocak,2017

66.        Tarım Ürünleri Ticaretinde Belediyelerin Denetim Yetkisi, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Mart 2019 Cilt: 24 Sayı: 03,

67.        5957 Sayılı Kanun Çerçevesinde 2019 Yılında Uygulanacak Belediye Cezaları.. Yerel Yönetim ve Denetim  Aralık 2018 Cilt: 23 Sayı: 12

68.        Belediye Toptancı Hallerinde Hal Kayıt Sistemi Uygulaması, Yerel Yönetim ve Denetim, Mart 2017 Cilt: 22 Sayı: 3

69.        Toptancı Hal Hakem Heyetleri,  Yerel Yönetim ve Denetim Haziran 2017 Cilt: 22 Sayı: 6

70.        Belediye Toptancı Halleri Nasıl Yönetilir,  Yerel Yönetim ve Deneti Temmuz 2017 Cilt: 22 Sayı: 7 

71.        Toptancı Hallerinde Bakanlığın ve Belediyelerin Denetim Yetkisi, Yerel Yönetim ve Denetim, Eylül 2017 Cilt: 22 Sayı: 9

72.        Belediyelerin Pazar Yerlerine Yönelik Yetki ve Sorumlulukları, Yerel Yönetim ve Denetim, Kasım 2017 Cilt: 22 Sayı: 11

73.        Belediyelerce Kurulacak Kontrol ve Denetim Noktaları, Yerel Yönetim ve Denetim, Ağustos 2016 Cilt: 21 Sayı: 8

74.      5957 Sayılı Hal Kanunu ve Uygulama Yönetmelikleri Çerçevesinde 2017 Yılında Uygulanacak Belediye Cezaları Yerel Yönetim ve Denetim Aralık 2016 Cilt: 21 Sayı: 12 

75.      Esnaf Ve Sanatkârlar Meslek Odaları Organ Üyelerinin Mali Hakları, Gümrük Ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 100

76.      Ürün İhtisas Borsası Nedir?, Gümrük Ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 98

77.      Alışveriş Merkezleri (Avm) Nasıl Yönetilir?, Gümrük Ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 96

78.      Ticaret Odaları Ve Ticaret Borsalarında Seçimler Nasıl Gerçekleşir? Gümrük Ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 95

79.      Sebze Ve Meyve Ticaretinde Hal Rüsmu Nasıl Oluşur, Gümrük Ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 93

80.      Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Uygulanan İdari Para Cezalarında Nasıl Uzlaşma Sağlanır?, Maliye Postası Dergisi, Eylül 2018

81.      Gerçek Ve Tüzel Kişilerin Odalar Ve Borsalara Olan Aidat Ödemeleri, Maliye Postası Dergisi, Mayıs 2019

82.      İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticaretinde Yeni Dönem, Maliye Postası Dergisi, Eylül, 2018

83.      Şirket Kuruluşlarının Yeniden Düzenlenmesi, Maliye Postası Dergisi, Mayıs, 2018

84.      Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (Etbis) Ve Bildirim Yükümlülükleri, Maliye Postası Dergisi, Ocak 2018

85.      Ticari İşlemlerde Rehin Hakkının Kurulması Ve Temerrüt Sonrası Hakların Kullanılması, Maliye Postası Dergisi, Ekim 2017

86.      Rehinli Taşınır Sicil Yönetmeliği Ne Getirdi?, Maliye Postası Dergisi, Temmuz 2017

87.      Belediye Toptancı Hallerinde Hal Kayıt Sistemi, Maliye Postası Dergisi, Nisan 2017

88.      Şirket Kuruluşlarında Yeni Dönem, Maliye Postası Dergisi,  Ocak,2017

89.      Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısının Şirketlere Getirdiği Kolaylıklar, Maliye Postası Dergisi, Eylül 2016

90.      Tarım Ürünleri Ticaretinde Belediyelerin Denetim Yetkisi, Mahalli İdareler Dergisi, Nisan 2019

91.      2018 Yılında 5957 Sayılı Kanun Çerçevesinde Uygulanacak Belediye Cezaları, Mahalli İdareler Dergisi, Ocak 2018

92.      5957 Sayılı Hal Kanunu Ve Uygulama Yönetmelikleri Çerçevesinde 2017 Yılında Uygulanacak  Belediye Cezaları, Mahalli İdareler Dergisi, Ocak 2017

93.      Sermaye Şirketlerinde Yönetim Yetkisinin Sınırlandırılması, Maliye Postası Dergisi, Haziran 2016,

94.      Toptancı Hallerinde Denetim, İller ve Belediyeler Dergisi, Kasım 2013

95.      Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Odaları Organ Üyelerinin Harcırah Hesaplamaları Sorunsalı, Ahiname Dergisi, Yıl 2019, Sayı 7,

96.      Ticari İşlemlerde Rehin Hakkının Kurulması Ve Temerrüt Sonrası Hakların Kullanılması, Mali Çözüm Dergisi, ISMMMO

97.      Rehinli Taşınır Sicil Yönetmeliği Ne Getirdi?, Lebip Yalkın Dergisi, Temmuz, 2017

98.      Belediyelerce Kurulacak Kontrol Ve Denetim Noktaları, Mahalli İdareler Dergisi, Ağustos2016

99.      Belediye Toptancı Hallerinde Hal Kayıt Sistemi Uygulaması, Mahalli İdareler Dergisi, Mart 2017.

100.   Türk Ticaret Kanununda Bir Kaç Önemli Husus, Gümrük ve Ticaret Dünyası Dergisi, Nisan 2017

101.   Türk Kamu Yönetiminde Ticaret Odaları Ve Ticaret Borsaları Personeli Sorunu Araştırması, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi (Internatıonal Journal Of Academy Of Management) Cilt 3 Sayı 1, 2020

102.   Odalar ve Borsaların Organ Toplantılarında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Gümrük ve Ticaret Dünyası Dergisi, Sayı 105, Temmuz 2020

103.   Esnaf Odalarında Harcırah Uygulaması, Maliye Postası, Temmuz 2020

104.     Tarım Ürünleri Ticaretinde Belediyelerin Denetim Yetkisi, Maliye Postası Dergisi, 42/942 Kasım 2020

105.   Odalar ve Borsaalr Personel Sorunları ve Çözüm Önerileri, Gümrük ve Ticaret Dünyası Dergisi, Aralık 2020

 

SOSYAL MEDYA HESAPLARI

 

 

·   Instagram: suleyman_ustad

·   Linkedin: dr-süleyman-ruhi-aydemir

·   Facebook:sraydemir

·   Twitter :UstadSRA

·   Blog: https://suleymanruhiaydemir.blogspot.com/ 

GÖNÜLLÜ DENEYİMLER

 

:

1.    Yönetim Kurulu Başkanı: Gümrük ve Ticaret Müfettişleri Dayanışma Derneği, 2015– 2017

2.    Yayın Kurulu Üyesi: Gümrük ve Ticaret Dünyası Dergisi

3.    Editör: Tematic  Mevzuat ve Ticaret Araştırmaları Dergisi (2014-2017)

 

UZMANLIK ALANLARI (MESLEKİ)

Meslek Kuruluşları

:

ODALAR VE BORSALAR: 5174 sayılı Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği İle Odalar Ve Borsalar Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde, ticaret odaları, sanayi odaları, ticaret ve sanayi odaları, deniz ticaret odaları, ticaret borsaları, ürün ihtisas borsası unvanını taşıyan ürün borsaları ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve bunların bağlı ve ilgili kuruluşları ile ilgili kuruluş ve işleyişi, hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

ESNAF ODALARI: 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu ve ilgili mevzuat kapsamı çerçevesinde esnaf ve sanatkârlar ile bunların yanlarında çalışanlar ve esnaf ve sanatkârlar tarafından kurulan esnaf ve sanatkârlar odaları ile bu odaların üst kuruluşları olan birlik, federasyon ve Konfederasyon (TESK) ile ilgili hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

Hukuk

:

PERSONEL HUKUKU

İŞ HUKUKU

Belediyeler

:

TOPTANCI HALLER: 5957 sayılı Sebze Ve Meyveler İle Yeterli Arz Ve Talep Derinliği Bulunan Diğer Malların Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde sebze ve meyveler ile yeterli arz ve talep derinliği bulunan diğer malların ticareti, belediyeler, toptancı halleri ile pazar yerlerinin hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

Ticari Mevzuat

:

ELEKTRONİK TİCARET: 6583 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde elektronik ticarete yönelik faaliyetler,

PERAKENDE TİCARET: 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde perakende ticarete yönelik faaliyetler

TİCARET KANUNU:6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde her türlü ticaret konularındaki faaliyet ve işlemler

TİCARET SİCİLİ: Ticaret sicili müdürlüklerinin hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri.

TÜKETİCİ MEVZUATI: 6502 sayılı Tüketici Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesindeki konular,

Ticari Aktörler

:

:

SERMAYE ŞİRKETLERİ: Anonim, limited, Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirket, Komandit şirket ve kollektif şirketleri ile gözetim şirketlerinin ve firmalarının kuruluş, faaliyet ve işlemleri KOOPERATİFLER: Kooperatiflerin her türlü işlem, hesap ve mal varlıkları,

FUARLAR: Yurtiçinde düzenlenen fuarların kuruluş ve işleyişi, hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

ORGANİZASYONLAR: Sergi, panayır ve tanıtım günleri gibi organizasyonların hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

UMUMİ MAĞAZALAR:  Umumi mağazaların hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

LİSANSLI DEPOLAR:  Depolamaya uygun temel ve işlenmiş tarım ürünlerinin ticareti, lisanslı depoculuk ve ürün ihtisas borsalarının hesap, işlem, varlık ve faaliyetleri,

Ticari Bilişim Sistemleri

:

ESBİS: Esnaf Bilgi Sistemi (ESBİS) ile ilgili konular,

MERSİS: Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) ile ilgili konular,

HKS:  Hal Kayıt Sistemi (HKS) ile ilgili konular,

PBS: Perakende Bilgi Sistemi (PBS) ile ilgili konular

UZMANLIK ALANLARI (AKADEMİK)

Hukuk

:

·    Personel Hukuku

·   İş Hukuku

·    Hukukun Temel Kavramları

Kamu Yönetimi

:

·   Yönetim Bilimi

·   Türk Yönetim Tarihi

·   Halkla İlişkiler

·   Örgütlerde Davranış

·   Yönetim Ve Organizasyon  

·   Kamu Yönetimi

·   Mahalli İdareler

·   Bürokrasi

·   İnsan Kaynakları Yönetimi

·   Personel Yönetimi

·   Yönetim Ve Etik

·   Örgütsel Davranış

·   Kentleşme Ve Çevre

·   Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi

·   Devlet Bilimi Metodolojisi

·   Yönetimi İyileştirme ve Reform Çalışmaları

·   Kamuda İnsan Kaynakları Kariyer Geliştirme ve Güdüleme

·   Bölgesel ve Yerel Ekonomik Gelişme ve Planlama

·   Kamu Yönetimi Etiği

·   Kamu Hizmetlerinin Özelleştirilmesi Rekabet ve Regülasyon

·   Devlet Tartışmaları

·   Kamu Yönetiminde Kapasite Geliştirme

 

Siyaset Bilimi

:

·   Siyaset Bilimi

·   Türk Siyasal Hayatı

·   Karşılaştırmalı Devlet Sistemleri

·   Karşılaştırmalı Güncel Siyaset ve Yönetim

 

 

Hiç yorum yok: